نتيجه مطالعات جديد دانشمندان امريكايي نشان مي دهد كودكان و نوجواناني كه در خوردن نوشابه هاي گازدار زياده روي مي كنند مبتلا به اختلالات خواب و درد در ناحيه سر مي شوند . در اين مطالعه امده است نوشابه هاي گازدار بدليل دارا بودن ميزان قابل توجهي قند و كافئين در توازن غذايي كودك اختلال ايجاد مي كنند . در اين مطالعه 191 نوجوان 14 تا 17 ساله به مدت دو هفته از نظر غذا و خواب كنترل شدند و نتيجه نشان داد ان دسته از افرادي كه بيشتر نوشابه هاي گازدار خورده اند بيشتر به اختلالات خواب - چرت زدن و سستي در روز مبتلا شدند .همچنين در تحقيق ديگري كه كودكان 6 تا18 سال مورد مطالعه قرار گرفتند ثابت شد كودكاني كه هر روز 5/1 ليتر نوشابه گازدار مي خورند ، بيشتر از سر درد رنج مي برند.
کاهش دردهاي ناحيه كمر با استفاده از برچسبهاي بي حس كننده
برپايه نتايج تحقيقي كه به تازگي در نشست سالانه آكادمي پرستاران امريكا مطرح شد استفاده روزانه از برچسبهاي حاوي نوعي داروي بي حس كننده در كاهش علائم بيماران مبتلا به كمردردهاي متوسط تا شديد سودمند است نتايج مطالعات اخير پژوهشگران مركز تحقيقات اريزونا در باره 131 بيمار مبتلا به كمردردهاي حاد و مزمن بيانگر آن است كه استفاده روزانه از برچسبها يا پچ هاي حاوي ليدوكائين 5 درصد براي مدت دو هفته شدت درد و ساير علائم كمر درد را در مبتلايان به اين عارضه به گونه موثري كاهش ميدهد ضمن آنكه استفاده از اين روش با هيچگونه عارضه جانبي خاصي همراه نيست.
امكان رها سازي تخمك در چند نوبت در طول دوره هاي ماهانه زنان
نتايج تازه ترين بررسيها , باورهاي دانشمندان را درباره چگونگي باروري انسان دگرگون ساخته است. پژوهشگران دانشگاه ساسكاچوان در آمريكا نشان مي دهد , به رغم باورهاي پيشين پزشكان , امكان رهاسازي تخمك در چند نوبت در طول دوره هاي ماهانه زنان امكان پذير است بر پايه نتايج اين بررسي كه در مجله باروري و ناباروري منتشر شد , از ميان 63 زن بررسي شده در اين پژوهش , 13 تن داراي تخمك گذاريهاي متعدد در دوره هاي ماهانه بودند پژوهشگران عقيده دارند , نتايج اين بررسي , روشهاي پيشگيري از بارداري و همچنين درمان ناباروري را دگرگون خواهد ساخت.
خواص ضد سرطاني چای
چاي در كنار فايده هاي فراوانش خاصيت ضد سرطاني نيز دارد . مطالعات جديد دانشمندان استراليايي نشان مي دهد مصرف طولاني مدت چاي سبز تا 77 درصد سرطان تخمدان در زنان را كاهش مي دهد . در اين تحقيق با مطالعه روي 900 زن ثابت شد انان كه چاي سبز مصرف مي كنند ميزان ابتلا به سرطان تخمدان در انها به مراتب پائين تر از ديگران است .دانشمندان گفتند خاصيت ضد سرطاني در چاي خشك سياه نيز وجود دارد اما اين خاصيت كمتر از چاي سبز است. دانشمندان امريكايي نيز اعلام كردند ،علت پيشگيري از سرطان در چاي وجود ماده اي به نام كاتيشين است كه در پيشگيري از سرطان مثانه نيز موثر است.
آيا می دانيد ...؟
- همه داروها را با يك ليوان پر آب مصرف كنيد مگر آنكه توصيه پزشك شما چيز ديگري باشد .
- اگر حجم كاري تان طوري است كه در روز براي استراحت وقت نداريد , غذا را باعجله صرف ميكنيد و با آشنايان و دوستان خود با عجله صحبت ميكنيد , زندگي خود را بررسي و ارزيابي كنيد.
- براي كاهش مصرف چربي هاي اشباع در برنامه غذايي روزانه بجاي روغن از انواع سبزي معطر , سس هاي تهيه شده از سبزي و چاشني هايي مانند آب ليموترش تازه استفاده كنيد.
+
نوشته شده در
2007/3/31ساعت 22:3 توسط كنشكا احمدی
|